Bakaláři ZŠ Obříství

Výlet deváté třídy do Kácova

12. 06. 2023
Mgr. Karel Miláček

Dne 5.6. jsme spolu s devátou třídou a pedagogickým dozorem, jmenovitě s panem učitelem Syrovým a paní učitelkou Najmanovou, vyrazili vlakem do Kácova (kvůli pracovnímu vytížení za námi paní učitelka přijela vlastním automobilem). Z Neratovic jsme zamířili na Hlavní nádraží v Praze, odtud směrem na Benešov do Čerčan, kde jsme naposledy přestupovali a dorazili jsme do Kácova.

Sporthotel Kácov se nachází asi dva kilometry od města Kácov, který je známý nejen zajímavými architektonickými památkami, jako je morový sloup, či zámeček, ale také pivovarem Hubertus. Po vystoupení z vlaku si došli žáci pěšky vstříc svému ubytování. Počasí bylo značně proměnlivé. Občas pršelo mírně, občas trochu více. Po příchodu byly rozděleny chatky a žáci se pomalu seznamovali s chodem a režimem tohoto zařízení. S námi zde pobývaly ještě čtyři další školy.

První den byl věnován lukostřelbě a pár individuálním aktivitám. Hrál se basketbal, žáci uspořádali turnaj v tenisu, volejbalu a přehazované. Už nepršelo, jen bylo pod mrakem. Po obědě jsme společně vyšli k nedaleké vesnici Pelíškův most, kde se žáci mohli osvěžit v kiosku U Čerta. Někteří odvážnější se také smočili v řece Sázavě. Po návratu z Pelíškova mostu se počasí vyčasilo natolik, že většina žáků a žákyň zatoužila po vykoupání v bazénu.

Další den se nesl v podobném duchu. Teplota vzduchu dále stoupala a vyčasilo se. Odpoledne jsme vyrazili do Kácova, kde jsme navštívili místní pivovar. Zde jsme si také koupili špekáčky, které jsme si večer měli opéci na ohni, jenž si žáci připravili z lesního suchého dřeva. Večer se nesl ve znamení zábavy u ohně, zpěvu a vtipů.

Poslední den byl pro nás ve znamení poklízení, administrativy a odchodu na vlak. Na cestu nám svítilo téměř letní slunce. Zpátky jsme dorazili po pár přestupech opět na neratovické vlakové nádraží v plném počtu a příjemně vysíleni. Žáci byli z posledního třídního výletu nadšeni. Někteří dokonce navrhovali, abychom v Kácově zůstali ještě jeden den.